Eugene. K писал(а):
Володя, это голая статистика, которую очень любят "ставящие галочки".
А вот нежелательная статистика для некоторых...
Among road users, the decline in fatalities in 2011 was most noticeable among passengers (-23%) and bicyclists (-16%). With respect to fatalities by vehicle type in 2011, light-duty vehicles experienced a greater decline (-13%) than that for heavy-duty vehicles (-7%).
In 2011, young drivers and passengers (aged 15 to 24) continued to account for nearly one-quarter of motor vehicle fatalities, while older drivers and passengers (aged 65 and over) represented approximately 20% of fatalities.
Юджин давайте договоримся, если вы пишете что-то неотносящееся к делу, я буду вам на это показывать, без обид.
Первая ваша ссылка никак не связана с темой дискуссии. В ней говорится о смертях? При чём light-duty vehicles? Так что выделяйте то что вы хотите сказать, а то любовь к длинным постам и не самое сильное знание английского приводит к подобным ссылкам
Eugene. K писал(а):What are some facts about truck driving accidents?
Commercial trucks are involved in 2.4% of all car accidents.
Trucks are 3 times less likely to be in an accident than a regular motor vehicle.
One person is injured or killed in a truck accident every 16 minutes.
How many truck accidents occur every year?
The United States Department of Transportation estimates that over 500,000 truck accidents occur every year.
What is the cause of the truck accidents
More than 75% of truck driving accidents are due to the driver of the passenger vehicle.
Only 16% of all truck driving accidents are due to the truck driver’s fault.
Большинство фактов из второй ссылки тоже не о чём и никак моей не противоречит. Какая разница насколько меньше аварий с траками, если самих траков меньше, чем машин?
Вот действительно важный фактор, который кстати мы уже не раз обсуждали, вы просто по 10му разу перепечатываете одно и то же.
И самое главное что я тогда вам привёл в пример, находится в вашей же статье
Critics have raised the concern that attribution of driver error in fatal
Car-truck crashes might reflect the story of who survived
(overwhelmingly the truck driver), not the true events of the crash.
The theory of these critics contends that one driver survives to tell police his or her side of the story, while the other driver
Does not. UMTRI addressed this theory by studying those fatal
crashes (1,245 fatal crashes or 15% of the total) where both drivers survived but there was some other fatality, usually a passenger.
In 73% of these, the car driver was cited as a factor, while in 34% the truck driver was cited.
То есть ваши 16% виновных хороши только потому, что тракер был единственным кто остался в живых, понятное дело, кто оказался виноват
Когда расследовали случаи, в которых в живых остались и тракер и водитель легковой машины - вина тракеров выросла до 34%. То есть вина вас Юджин. То что вы водите лучше, чем средний человек за рулём и так понятно. Но вы так же как и все устаёте и текстите за рулём. Так что на атомат надо переводить всех и водителей пассажирских машин и тракеров. В вашем случае есть ещё и экономическая выгода.